reede, 22. november 2019

Mis sotisaalmeedia meiega teeb?! Ehk minu ilus elu

Mulle ütles ühel päeval preili M.S.: "Sinu elu on nii huvitav." Ma naersin ja ütlesin, et jaa, kindlasti...
Siis hakkasin mõtlema sellele, kuidas me saame oma kuvandi ülilihtsalt ise luua. 

Tunnistan üles, et ma postitan endast fb, instasse ainult hästi välja tulnud pilte. Selliseid kus ma näen vinks vonks ja sale välja. Sina ka? Ma jätan postitamata pildid, kus mul on seljas hallid kolm numbrit suuremad dressid ja meeste pusa, mis on samuti mulle ilmselgelt liiga suur, juuksed pesemata ja krunnis ning jalas lemmikud sokid, mis on nii lemmikud, et nende päka alla on auk kulunud, aga ma ei kavatsegi neid ära visata, sest need on mu lemmikud.

Ma postitan pilte lastega, kus meil on hea tuju ja oleme uues huvitavas kohvikus või muus kohas. Ma jätan postitama oma laste jonnihood ja punaseks nutetud näod. Jah, neid nutetud nägusid esineb, sest hommikul peab jalga panema püksid...jep, karm...sest on võimlemistund ja selga ei saa panna kleiti... ülihirmus...kui ema käsib enne süüa ja siis saab alles magustoitu... 

Ma postitan oma kaaslasega pilte, kus me oleme ninnu-nännu armunud. Jätan postitamata need, kus me vaidleme, sest mina tahan hommikul spa-sse minna, aga minu kaaslane tahab magada.

Ma postitan pilte, kus tähistan oma uut kutsetunnistuse saamist ja jätan postitamata need hetked, kui olen feilinud eksamil ja tunnen end läbipõrunud ja lollina.

Me jätame inimestele mulje, et me elud on täis roosamannat ja probleemid meid ei kimbuta. Esimest korda jõudis see mõte minuni ühel aastavahetuse peol, kus viibis noor pere oma väikese lapsega. Terve õhtu naine jauras mehe kallal, ükski liigutus talle ei sobinud. Samas mees püüdis ja tegeles palju lapsega ning oli igati tubli ja asjalik mees. Inimesed kõrvalt vaatasid juba seda "kena" paari. Õhtu lõppedes koju sõites nägin sotsiaalmeedias postitust sama naise poolt, kus ta tõi välja kui imeline õhtu oli tal just oma poja ja mehega olnud. Ma ei suutnud oma silmi uskuda.... Sel õhtul ei olnud nende suhtes ja suhtluses midagi imelist, vastupidi, aga virtuaalsetele sõpradele jäi mulje kui ideaalõhtust.
Hr Mandel jagamas positiivseid emotsioone :)

Kainelt mõeldes ma tean, et elu ekraani taga võib olla hoopis midagi muud kui postitusel, aga mida tunneb mu keha ja hing kell kolm öösel, kus inimene on oma madalseisus ja enesehaletsus võtab võimust. Miks mina sellist elu ei ela? Miks mina õnnelik pole? Teised ju on? Miks minu elu nii igav on? Ma tahaks olla rohkem nende ideaalsete inimeste moodi. Ma tahaks elada nende huvitavat elu.

Uskuge mind, me kõik oleme täiesti tavalised inimesed. Meie enamus päevi on hallid ja rutiinsed ning isegi kui elame virtuaalselt ideaalelu, siis tuleks oma kriitikameelega vaadata nendest lilledest ja liblikatest läbi ja mõelda, kas need asjad siiski on nii. Või pigem keskenduda enda elule ja kordaminekutele.

Eestlastele on kombeks kurta ja leida kõigepealt negatiivseid asju. Aga miks mitte pöörata see asi ringi, leida igas päevas üks hea asi, üks positiivne moment ja keskenduda sellele.


4 kommentaari:

  1. Tegelikult arvan,et see on vabatahtlik , kuidas oma eraelu eksponeerid sotsmeedias.Kes on sinu lähedased,need ju teavad sinu tegelikku elu ja olekut, neile ei ole vaja pakasuhhat teha, kes sind ei tea,ega neid väga ei huvita ka sinu elu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ometi oled sa siin lehel ja loed mu postitusi ja kommenteerid neid :)

      Kustuta
  2. Oh, kuidas ma hindan inimesi, kes julgevad näidata sotsiaalmeedias pilte, kuidas nad laudas lehmade alt sitta kokku kraabivad või niisama lihtsalt kohutavad välja näevad.:D Viimasena meenub üks pilt kolhoosi(stiili)peost, kus inimesed poseerisid pildi tarvis nagu seda tol ajal tehti - surmtõsiste nägudega. Oi, see oli kole pilt! Aga niii värskendav kogu selle "tunnen ennast imeliselt"-jama kõrval, et see koledus muutus lausa millegiks väga heaks ja ilusaks. :)
    Mulle lihtsalt meeldib PÄRIS ELU kogu oma värvikuses :)
    Ja neid "tunnen ennast imeliselt" pilte ei võta ma juba ammu tõsiselt - puhas teater tavaliselt!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. "Tunnen imeliselt pildid" on tõesti tavaliselt ülepaisutatud ja pahatihti ka valed, aga jätavad inimestele teise mulje.
      On värskendav kuulda, et me liigume sinna, kus päris emotsioon on parem kui võlts täiuslikkus.

      Kustuta

Kas inimestega halvasti käitumine saab olla põhjendatav?

Sa käitud halvasti/ebaviisakalt/solvavalt/mitte inimlikult.... teenindajaga, sest poes on järjekord liiga pikk ja sul on palav ja sa oled...