Reede, 6. märts 2020

Ma ei saanud hakkama...

Jäärad ei tunnista oma lüüasaamisi. Sa kuuled neist üliharva. Klassikalise jäärana ei tee seda ka mina. Sel põhjusel võtsin hoogu ca nädal, et seda postitust kirjutada. 
Ma alustasin taas uuel aastal toitumisega ja plaanisin veebruarist trenni juurde lisada ja tänaseks olla juba 6-7 kilo kergem. Mis sellest siis sai?

Mul oli olemas tahe, motivatsioon ja teadmised ning alustasin suure hooga. Jaanuariga võtsin alla 4 kilogrammi, mis on suurepärane, aga siis tekkis mingi aga... ma suutsin nädala sees end reel hoida ja nädalavaehtusel sõin mida hing ihkas (või tuju oli), siis tulid juba nädalasisesed kolleegide sünnipäevad, siis laste sünnipäev ja siin ma täna olen. Võrreldes jaanuari algusega olen ma kaotanud 2 kilogrammi ehk võrreldes kahe kuu taguse ajaga võtnud juurde 2. 

Miks? Mis mind takistas oma eesmärke täitmast? 

Pingeline aeg
Motivation is what gets you started. Habits is what keeps you going. 

Palju tööd
Vähe aega
Sünnipäevad
Trennivaba periood

Nii vastasin ma eile hommikul oma treenerile. Enne kui ta oma vastuse ütles, teadsin ma seda juba ette. 

Need on ainult vabandused.

Jah, need on ainult vabandused minu enda jaoks, et ma ei tunneks end nii halvasti kui kaalul ei ole minu oodatud number. Muud põhjust ei ole.

Kui mul on aega sotsiaalmeediat kerida ja teleka ees istuda, siis peaks olema aega ka teha endale valmis õhtusöök. Paremal juhul valmistada kaasa lõuna, halvemal (kuigi mitte halval) juhul võtta lõunal väljas rasvase toidu asemel, supp või midagi tervislikku. Ja selle tegemiseks ei kulu üleliia palju aega, ma olin lihtsalt laisk? mugav? lootsin, et kaal langeb kringlit süües?

Ma sain aru, et mul on olemas teadmised (mida ma kasutan kahjuks teoorias), oskused, tahe, aga mingil põhjusel ma ei suuda end kokku võtta ja tegutsema hakata. Kuna eesmärk on seatud ja ma ei kavatse sellest loobuda, siis tuli muuta strateegiat, mitte eesmärki.

Ma võtsin ühendust oma treeneriga ja ütlesin kus oma teekonnal olen ja seda ei olnud üldse kerge teha (jäär ei tunnista oma lüüasaamisi). Läksin trenni, mis oli ülisuur eneseületus, sest ma ei oleks pidanud olema selles punktis oma tervisega, kus ma täna olen, aga ma läksin. Lisaks trennile saan toetust ka toitumise osas. Ja nii järgmised 10 nädalat. Ma tean juba täna, et selline lähenemine minu puhul toimib. Tänu treeneri valvsale pilgule käin korralikult saalis ja kuna pean kirja panema oma söödud suutäied, siis suudan taltsutada ka seda poolt. 

Kaalulangetus ja trenn on väga pikk ja keeruline teekond ning sellel ajal võib olla mitmeid tagasilööke, mis ongi okey ja tavaline. Aga siin kehtib üks põhimõte- ära loobu oma eesmärkidest. Muuda strateegiat ja tegutsemisplaani, küsiabi, AGA ÄRA LOOBU.

1 kommentaar:

  1. Midagi on väga valesti, mulle tundub, et sa liialt piitsutad ennast ja mõtled üle.Oled juu aastaid muudkui toitunud ja treeninud ja iga natukese aja tagant on tagasilöök.Lihtsalt ela, sinu kehakaal ei ole ju katastroofiliselt suur,oled oma vanuse ja elu juures heas vormis.Ära piitsuta ennast nende toitumiskavadega, ürita lihtsalt elada .Organism ise annab sulle juhiseid, kui tunned, et sellel nädalal võiks trenni minna, siis mine, see kava ja graafiku ja kaalumise jälgimine teeb asja hullemaks.Millal sa siis seda ideaalkeha nautima hakkad, seda ei juhtu ju kunagi, ikka nagu ameerika mägedel, kord üles, kord alla.Paar kilo kõikumist on täiesti normaalne.

    VastaKustuta

Kas inimestega halvasti käitumine saab olla põhjendatav?

Sa käitud halvasti/ebaviisakalt/solvavalt/mitte inimlikult.... teenindajaga, sest poes on järjekord liiga pikk ja sul on palav ja sa oled...