Esmaspäev, 13. jaanuar 2020

Kas Erikuga või Erikuta, selles on küsimus?

Kui mina oma kaalulangetamise teekonda paar aastat tagasi alustasin, siis oli minu kõrval toitumisnõustaja. Ma mäletan kui esimest korda kohtusime ja rääkisime toitumisest, taldrikureeglist, mida süüa ja mida mitte. Ma mõtlesin endamisi, et okey anna mulle palun nüüd see toitumiskava ja saame alustada. Aga.... tema ei andnud, ma ei saanud aru mis toimub. Miks? Kuidas ma siis kaalust alla võtan? Kuidas? Mu silmad olid suured ja küsimusi täis. 

Merikesel oli põhimõte, et ta ei anna oma klientidele kavasid, vaid lähtub taldrikureeglist ja aitab klientidel toitumisega järje peale saada.

Ma olin ausalt öeldes ikka veel segaduses....

Aga täna olen ma temaga sama meelt. Miks? Põhjus on ülilihtne.

Kui ma saan nõustajalt menüü ja täpsed toidud, kuupäevad ja kellaajad, millal neid süüa, siis see toimib. Jah, kahtlemata. Aga see toimib täpselt esimese nädalavaehtuseni, mida sa kodus ei veeda. Täpselt selle hetkeni kui lähed reisile ja sa ei saa enam süüa valmistada. Kui lähed maale vanaema juurde ja tema teeb söögiks pannkooke, aga sinu menüüs seda ju pole. Kehtib selle hetkeni kui poes pole porrut või just seda kapsast, mida sinu retsepti jaoks vaja on.

Nii läksid alati minu suure motivatsiooniga alanud projektid vett vedama.

Täna ei pea ma muretsema, kui terve minu päevaplaan muutub ja poes pole saada täpselt neid toiduained, mida vaja. Ma saan kõik selle kiirelt ümber mängida, just sel põhjusel, et minu nõustaja sundis mind mõtlema oma peaga. Just sel põhjusel ei vii mind rivist välja ka kiire tööpäev, ootamatud plaanimuudatused või ka maale vanaema juurde sõit. 

Seega olen mina selle poolt, et inimesed õpivad oma peaga mõtlema. Toitumiskavadest saab kindlasti häid retsepte ja ideid, aga nende 100% kasutamine viib tavaliselt kiire lõpuni ja vanade harjumuste juurde naasmise. 

Meil kõigil pole ju toitumisnõustajat varrukast võtta, kuidas siis saab olla kindel, et minu valitud toidud on parimad ja viivad eesmärgini.

Mina kasutan aegaajalt app'i MyFitnessPal. Võtan nädalase perioodi ja panen sinna kirja absoluutselt kõik, mis suhu panen võimalikult täpse kaaluga. Jah, see võtab aega ja harjumist, aga kui perioodiks võtta nädal või kaks, siis ei ole see nii pikk aeg ja samas saate kontrollida suhteliselt täpselt kui suur on teie päevane kaloraaž. 

Selleks, et dieedist saaks eluviis, peaks sellesse suhtuma samuti kui eluviisi. Seega kasutage rohkem taldrikureeglit, lugege aegajalt kaloreid ja nautige protsessi :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kas inimestega halvasti käitumine saab olla põhjendatav?

Sa käitud halvasti/ebaviisakalt/solvavalt/mitte inimlikult.... teenindajaga, sest poes on järjekord liiga pikk ja sul on palav ja sa oled...