Laupäev, 18. jaanuar 2020

Väike ämber.... või noh suur

Kuna ma ei toitu konkreetsete toitumiskavade järgi, vaid panen kokku ise oma päevamenüü, siis aegajalt kontrollin ma app'is MyFitnessPal oma päeva kalorite hulka ning tuletan meelde kui palju mingi toit kaalub, mis koguse ma võiks süüa ning kui palju need kaloreid annavad.

Selle nädala alguses siis ma seda tegini ja nendel päevadel kaalun ma KÕIKE, mida suust sisse panen. Ka komme, seega tean ma, et üks maisupala komm kaalub 12 grammi ja annab 67 kalorit. Tol teisipäeval tundsin end väga kehvasti ja kuna kontoris oli taas kommihunnik laual siis võtsin ühe.... või noo kaheksa tegelikult. Panin need kõik app'i kirja ja sain kaloraažiks 534 ja see on minu üks tavaline söögikord. Terve hommiku-, lõuna- või õhtusöök. 

Minu jaoks on kõige olulisem toidukord hommikusöök, kui see vahele jääb, siis söön koguaeg ja kõike, mida magusam ja kaloririkkam seda parem.
Samamoodi on lõunasöögiga- selleks ei saa kunagi olla supp, sest siis olen kell 5 poodi minnes nõus terve pirukaleti tühjaks sööma. 
Kapitühjendus õhtul kell 11. Õnneks ei olnud
mul seal suurt midagi süüa. Õnneks.

Sel päeval otsustasin, et heaküll, kuna ma tahan oma toitumist kontrolli alla saada, siis teen ülikerge õhtusöögi. Pool kanafileed ja näkileiba ning tee. Ütlen kohe, et see oli VÄGA loll mõte. Tegelikult ma ju tean seda, et toidukordi ei tohi vahele jätta.

Peale suure söömaga nädalavahetust ei tohi samuti ainult salatit süüa ja loota, et nii saab kaalu korda. Ei saa! Lõpetad pea külmkapis ja sööd sealt kõik ära. 

Ma tean ju seda kõike. Olen seda kogenud enda nahal ja mitte üks kord. Seda on rõhutanud ka korduvalt mu toitumisnõustaja ja tegelikult on ju see loogiline. 

Ja mina seda enam ei tee, mul on ju aju olemas ning tunnen tervisliku toitumise põhimõtteid....not...

Toitumine ei ole ühekordne õppimine, vaid pidevalt tuleb endaga tegeleda ning õppida oma keha tundma. Kuulata oma keha ja saada aru, kas kell on kolm ja energia on otsas ning sellepärast sirutub käsi pirukate järgi või tahab keha tegelikult ka mingit konkreetset toitainet.

Seega kukkumine on okey, õppimine on okey, tagasilangus on okey, aga õpi  nendest ja saa võimalikult kiiresti rajale tagasi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kas inimestega halvasti käitumine saab olla põhjendatav?

Sa käitud halvasti/ebaviisakalt/solvavalt/mitte inimlikult.... teenindajaga, sest poes on järjekord liiga pikk ja sul on palav ja sa oled...